Известие

Collapse
No announcement yet.

Смяна на катализатор

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Смяна на катализатор

    Здравейте,

    Наложи се да ми избушат катализатора на колата и сега обмислям с какво да го заменя. В момента карам с избушения катализатор, но колата звънти и лично мен ме дразни. Ще ми се да е максимално безшумна. Разгледах форума, но не успях да открия авторитетно мнение по въпроса дали замяната на катализатора с резонаторно гърне, права тръба или нещо подобно ще се отрази на работата на колата и по конкретно на ламбда сондата.
    Колата е алфа 147 1.6 2001 година, 103 коня, съответно има 2 ламбда сонди - преди и след катализатора. В момента сондата след катализатора не работи и ще сменям и нея въпроса е да не си хвърлям парите на вятъра и в крайна сметка нещата да станат по-зле.

    Къде могат да ми извършат евентуална манипулация качествено - смяна на катализатор с нещо, което да направи колата по-безшумна + поставяне на задна ламбда сонда, като на финала всичко да работи и компютъра да е доволен.

    Благодаря ви предварително.

  • #2
    Първоначално публикувано от kkkrisss Покажи съобщение
    Наложи се да ми избушат катализатора на колата
    И кое наложи тая манипулация?
    sigpic
    156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
    "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

    Comment


    • #3
      Незнам кое те дразни ,но няма нищо по хубаво от придаващия звук на ферари

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
        И кое наложи тая манипулация?
        Катализаторът беше буквално раздробен. Нямах никакъв друг избор освен да го избуша.

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от ivan7972 Покажи съобщение
          Незнам кое те дразни ,но няма нищо по хубаво от придаващия звук на ферари
          Въпрос на предпочитания. Аз лично предпочитам колата ми да е тиха, а и звънливия звук, който издава в момента е доста далеч от ферари, поне според мен.

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от kkkrisss Покажи съобщение
            Катализаторът беше буквално раздробен. Нямах никакъв друг избор освен да го избуша.
            Ама това ти ли го установи или някой ти го каза? Щото колата не е много стара ..
            sigpic
            156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
            "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

            Comment


            • #7
              Аз като махнах моя не усетих с резонатора смяна на звука....
              "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
              F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
                Аз като махнах моя не усетих с резонатора смяна на звука....
                А в мощноста?
                Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                  А в мощноста?
                  Също.....
                  Ся може и да бъркам, щото сложих К&Н-а и махнах катализ в рамките на 4-5 дена, още не бях свикнал с колата, и може да имам грешна представа......
                  Но определено имаше някакъв скок в динамиката макар и малък когато махнах ориг гърне и сложих спортно - верно че вдигнах шума но е преживяемо....
                  "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                  F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
                    Ама това ти ли го установи или някой ти го каза? Щото колата не е много стара ..
                    Аз не съм специалист, но само ще ти кажа, че изхвърляше парчета през ауспуха.
                    Както спонменах нямах друг избор.

                    Въпроса ми е сега как да постъпя?

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
                      Също.....
                      Ся може и да бъркам, щото сложих К&Н-а и махнах катализ в рамките на 4-5 дена, още не бях свикнал с колата, и може да имам грешна представа......
                      Но определено имаше някакъв скок в динамиката макар и малък когато махнах ориг гърне и сложих спортно - верно че вдигнах шума но е преживяемо....
                      Шума ми е по-малкият проблем. Тревожа се повече за ламбда сондата?
                      Някой имал ли е проблем с ламбда сондата след като си е махнал катализатора?

                      Comment


                      • #12
                        Ако почнем да расъждаваме логично, и изпускателната система е един канал, мисля че ако по него текат 10 кубика вода на секунда и има два уширителни участъка, и на финала изтичат пак 10 кубика, ако махнем и заринем единия участък надали на финала ще излизат 9 да речем.....това е моята проста логика, мога и да бъркам, но мисля че в най - добрия случай ако махнеш този след ламбадите няма да имаш грижи.......
                        Аз нямах проблем след това, мисля че разхода ми падна, но пак да кажа че може и да бъркам щото тогава не познавах още добре колата.....
                        "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                        F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
                          Ако почнем да расъждаваме логично, и изпускателната система е един канал, мисля че ако по него текат 10 кубика вода на секунда и има два уширителни участъка, и на финала изтичат пак 10 кубика, ако махнем и заринем единия участък надали на финала ще излизат 9 да речем.....това е моята проста логика, мога и да бъркам, но мисля че в най - добрия случай ако махнеш този след ламбадите няма да имаш грижи.......
                          Аз нямах проблем след това, мисля че разхода ми падна, но пак да кажа че може и да бъркам щото тогава не познавах още добре колата.....
                          До колкото ми е известно имам само един катализатор (разбира се може и да бъркам) и той вече е избушен. Преди и след него има по 1 сонда. Просто се притеснявам да няма проблем със сондите. Възнамерявам да сменям задната, а някъде четох че има вариант за ламбда симулатор, та затова събирам мнения. Не искам да хвърлям пари на вятъра и в крайна сметка нищо да не се получи. Просто се чудя да си остана с избушения катализатор, да сложа резонаторно гърне, права тръба, да търся нов катализатор или нещо друго, така че колата да работи оптимално.

                          Comment


                          • #14
                            Доколкото знам при колите с 2 сонди е малко по-сложна ситуацията.С права тръба обикновено се правят дизелите.
                            Аз съм с 1 сонда и сложих резонатор и нямам никакъв проблем.
                            156SW JTD 20V Distinctive - Injected with a poison

                            OEM & Ventura Garage
                            http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=1111314 -как аз бях измамен от Аrti156SW

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от kkkrisss Покажи съобщение
                              До колкото ми е известно имам само един катализатор (разбира се може и да бъркам) и той вече е избушен. Преди и след него има по 1 сонда. Просто се притеснявам да няма проблем със сондите. Възнамерявам да сменям задната, а някъде четох че има вариант за ламбда симулатор, та затова събирам мнения. Не искам да хвърлям пари на вятъра и в крайна сметка нищо да не се получи. Просто се чудя да си остана с избушения катализатор, да сложа резонаторно гърне, права тръба, да търся нов катализатор или нещо друго, така че колата да работи оптимално.
                              Колега някъде бях срещнал, че катализатора е сам по себе си огнегасител, това означава ,че така може би ще натоварите второто си гърне с по-висока температура,а най-вероятно и с серни съединения които в комбинация с водата образуват сярна и серниста киселина мисля. Това би довело до скъсяване на живота му според мен. Иначе според мен задължително сложете резонаторно гърне, ако не слагате нов катализатор.

                              Искам да използвам и темата Ви за една идея която отдавна ми се върти в главата, то е ясно, че керамичната питата на катализатора се задръства с шлаки и смоли. Въпросът ми е, ако не се е разпаднала питата дали силен разтворител би могъл да ги редуцира малко поне та да намалее съпротивлението му, то е ясно, че няма да изпълнява функцията си понеже активните му елементи са заминали ама поне да няма спад на мощността от неговото съпротивление.
                              Have A Nice Day
                              o/_______\o
                              (Оo=\°/=oO) Alfa Romeo 156 1,8TS '00 ГИ "Фобос"
                              []=о===о=[]

                              Comment

                              Working...
                              X